Background
BLIR SPONSET: Team Endure med Allan Corona (fra venstre) og Matt Smith fra Sør-Afrika har skrevet avtale med Media Direct Norge. Foto: Team Endure

Satser mot VM i Trondheim: MDN inngår sponsoravtale med langrennsløpere fra Mexico og Sør-Afrika

13. mars 2024
Media Direct Norge (MDN) har inngått en sponsoravtale med langrennsløperne Allan Corona og Sergio Chavez fra Mexico og Matt Smith fra Sør-Afrika samt deres Team Endure. Målsettingen er å støtte trioen frem til og med VM på ski i Trondheim i 2025.
For MDN handler sponsoratet ikke minst om en kulturell verdiplattform og integrering. Avtalen varer frem til 31.03.25. Corona, Chavez og Smith har alle ambisjoner om å delta i VM i Trondheim, samt OL i Italia i 2026. Alle tre bor og trener i Norge, henholdsvis i Oslo og på Tynset.

Norges største salgsselskap for kinoreklame – MDN – vil gjøre det lettere for dem å realisere sine mål. Dette gjøres gjennom et beløp som skal dekke en del av deres kostnader som påløper i forbindelse med deres satsing.

Dette er noe vi brenner for. Det er pågangsmot og det er verdier på øverste hylle. Nå ønsker vi å følge Allan, Sergio og Matt i kampen for å kvalifisere seg til VM på ski i Trondheim. Det er stor vilje og treningsglede, sier markedssjef Christer Solberg hos Media Direct Norge.

– Vi synes dette er et flott prosjekt og en reise for de tre langrennsløperne som vi ville være med på. Langrenn som idrett trenger internasjonalt og fargerikt påfyll. Ja, dette er bra for både Allan, Sergio og Matt. Det er bra for Mexico og Sør-Afrika. Og det er bra for langrenn som idrett og forhåpentligvis for VM i Trondheim neste vinter. Dette handler også om integrering – og det er idrettsutøvere som har en sterk verdiplattform, sier administrerende direktør Ronny Lieblein hos Media Direct Norge.

MDN blir med denne avtalen draktsponsor med logo til Team Endure på tre løpere. Det skal også være profilering på øvrig bekledning og i sosiale medier. Team Endure representerer utøvere som foruten å være dedikerte i sitt treningsarbeide, er svært involvert i områder MDN anser som viktige i deres egen bedriftskultur. Både Allan og Matt jobber daglig for å optimalisere prestasjoner innad i bedrifter. Dette handler om å øke kommunikasjons- og prestasjonsevner gjennom fokus på helse. Et tett samarbeid på disse områdene vil være en intern inspirasjonskilde i hos MDN.

– Vi ønsker ikke ut med avtalens størrelse, men det er en avtale begge parter er fornøyde med, sier Christer Solberg.

Sergio Chavez gleder seg over den ferske avtalen med Media Direct Norge.

For oss er denne avtalen viktig for at vi skal kunne nå våre målsettinger. Team Endure er et prosjekt for løpere fra hele verden som bor i Norge – og det er en fin måte å få integrert slike som meg inn i den norske kulturen. Det er en flott kulturell plattform, sier Sergio Chavez.

– Vår drøm er å få oppleve ski-VM i Trondheim som deltakere. Vi trener godt for å kunne ta del i denne skifesten neste vinter. Vi skal gjøre vårt beste for å realisere drømmene våre, selv om vi ikke blir noen trussel for Johannes Høsflot Klæbo eller andre nordmenn under mesterskapet, sier Sergio Chavez.

LES FLERE NYHETER

LUKK Close

BLI MEDLEM

Denne siden er forbeholdt medlemmer av Sponsor- og Eventforeningen.

Vennligst logg inn eller bli medlem for å se innholdet.
BLI MEDLEM
LOGG INN